среда, 9. новембар 2022.

KO OVDE "NIJE SAM"?

 Kad sam bila mala, u mom selu su čizmaši u kožnim kaputima vodili glavnu reč. Tako sekretar komiteta,na jednom zboru stanovnika sela, predloži za odbornika nekog pijanca Miću, siledžiju, lopužu koji je svake noći krao kokoške. Seljaci se najpre našli u čudu, zbunili, a onda u horu pobunili. 

Ma, kakav, bre, Mića, drekne moj stric. Svi znamo ko je, kakav je! 

Nećemo Miću! uglas povikaše komšije.

Čizmaš ustaje, pokazuje rukama, kao dirigentskom palicom, da se smire. A onda sam sebi daje reč.

Drugovi i drugarice, 

Drug Mića mora da bude izabran, jer je naredba ODOZGO!

Za trenutak nastane tišina. A onda jedna starina, 90-godišnjak, uz pomoć dvoje unuka, ustaje i kaže:

- Ja sam se, sinko, zakleo kralju, da ću ovu krvavu zemlju braniti od neprijatelja i štetočina. A ovaj Tvoj Mića je lopov. I ne samo lopov, on je štetočina. Prošle noći je polomio Dragutinovu ogradu. Pre nekoliko dana se usrao u izvor i zagadio nam vodu....

Nabrajao je stari solunac grehe kandidata Miće... sve dok jedan od sekretarovih pomoćnika ne pridje komitetliji i nešto promrndža u uvo. 

- Tišina tamo! - dreknu sekretar komiteta. Ovde ja govorim! Za odbornika je izabran Mića. Svi smo se složili! Je li tako?

Nijeeeeeee!

- Dakle, konstatujem da je Mića izabran za odbornika sela!

- Nijeeeeeeeeee! ponovo se prolomi hor seljaka.

- Zaključujem diskusiju! Idemo, Mićo! 

Seoski učitelj, koji je ubrzo završio na Golom otoku, samo je prokomentarisao da "ovde neko nije sam".

Odoše. 

Narednih godina, selo je ostalo bez škole, kuće koje je Savez boraca planirao da obnovi, urušile su se, ljudi su na prozore razapinjali ponjave, umesto stakla... Sve je otišlo dodjavola.

 Ne znam zašto mi, dok ovih dana gledam prenos Skupštine, pade na pamet ovaj dogadjaj. Valjda zato što mi izbor i vlade i poslanika liči na onaj zbor seljaka.

Ne mogu da verujem da je "vrhovni" glup toliko da ne vidi šta je izabrao u Skupštinu i Vladu. Ali, sve mi liči da onaj ko je birao "nije sam"!

Ili je vrlo svestan da je izabrao najgore? I da je to uradio namerno, kao osvetu onom delu Srbije koju nije mogao da pokori?

Bojim se onog epiloga koji se desio mome selu!

Нема коментара:

Постави коментар