уторак, 12. август 2014.

IMA LI NAM SPASA - OD NAS SAMIH?

Za testiranje javnog mnjenja kod nas je, nesumnjvo, najbolja zelena pijaca. Kao redovni posetilac Starog Djerma u Beogradu u to sam se nepogrešivo uverila mnogo puta, posebno pred izbore i u brojnim kriznim situacijama.

Kada čujemo napade na političke protivnike, na opoziciju, od Zorana Babića, Aleksandra Martinovića i drugih SNS-ovaca, onda je to očekivani redosled stvari. Ali, problem je kada  proizvodjači i preprodavci paprika, krompira ili kora za pitu svoj oprvdani gnev što im je loše, izliju na one u koje je upro prst neprikosnoveni vodja Srbije. Jer, njima nije jasno ono što pričaju, političari i mediji su im zatrovali dušu. Neuki i neiskvareni, bezrezervno veruju televiziji i Informeru.

Gospodja, čije ovde ime ne pominjem, važi za ćestitog i dobrog čoveka. Penzija, koju je teškim radom stekla, nije joj dovoljna za život,  pa je prinudjena da pod stare dane radom na tezgi dopunjava skromni budžet. Prodaje odlične kore za pitu. I još ponešto.
E, danas su gospodju od ranog jutra razbesnele neke "političke" vesti. Čula je na nekoj od brojnih televizija da je Bojan Pajtić otišao na letovanje u Hrvatsku.

- Pa šta? -pitam, ne shvtajući koliko žuči se nagomilalo u njoj.
- Kako šta? Pa jesmo li mi ratovali sa njima, a on sad ide tamo da ladi ....?!
- Ima čovek pravo da letuje za svoj novac gde hoće!' kažem. 
- On je lopov! Smanjiće nam penzije...

Shvatam da je djavo odneo šalu i pokušavam da joj biranim rečima objasnim da odluku o smanjenju penzija ne donosi opozicija nego skupštinska većina. Ne vredi. Ona i dalje seva kao nedavne munje.

- Kažite mi, molim Vas, kako će to Pajtić smanjiti penzije, kad vlast drže naprednjaci vec tri godine?
- Pa, moraju da nam smanje, jer je Pajtić sve pokrao.... i sad to troši u Hrvatskoj, na moru...
- A, ako je lopov zašto ga ne uhapse? pitam.
- Hapsiće, hapsiće, ne brinite!
- Vidim, hapsili su i Miškovića pa sada sa njim saradjuju!
- Ako je to dobro za državu....
Ja nastavljam sa argumentima, a gospodjin kolega sa susedne tezge mi pomaže:
- Evo, sad i Beka postavljaju u Železnici... dodaje momak i pita:
- Otkud sad Beko....?
Gospodja nastavlja:
- Dobro, možda Beko jeste lopov, ali sad je bogat, pa ne mora da više krade...
Onda ja preuzimam inicijativu:
- I Djilas je bio bogat i nije morao da krade, pa su ga ipak smenili...
 - Nemojte Vi meni, - kaže prodavačica kora - da skrećete temu sa Pajtića. On letuje u Hrvatskoj...
- Pa i Toma Nikolić letuje u Turskoj, a mi smo pod Turcima robovali 500 godina.... a osim toga, išao je u Hrvatsku i tamo se ljubio sa hrvatskim predsednikom i ostalima. Njemu ne zamerate?
- Jedino mi se ne svidja što predsednik služi svoju ženu u njenoj fondaciji. .. a ne znam ni otkud njoj te pare koje njih dvoje dele po Srbiji, ali....
-Aha, tu smo! A Djilas, Pajtić, Tadić.... nisu nikada i nigde vodili svoje žene i one nisu učestvovale u politici, kažem ja malo pobednički.
-To jeste! Ali, Pajtić je lopov. Lepo su rekli na televiziji....

Marketing SNS je uspeo. Gospodja Kora je poverovala. I nije jedina. Rekoh, pristojna žena. Izgledala je i razumno. A šta tek da očekujemo od onih koji to nisu.

Koliko vode će proteći Dunavom i Savom dok se ovaj naarod osvesti?





Нема коментара:

Постави коментар